Dave's Boulderdash Realm

Dein Browser unterstützt leider kein Java. Empfehlung: MS Internet Explorer 5.5 mit Virtual Machine (=JAVA) (nach-)installieren!

Ein Strategie-Spiel aus grauen vor-PC-Zeiten

Anleitung:
Sammle die Diamanten ein, aber hüte dich vor den herabfallenden Steinen und den eingesperrten Ungetümen!

Bewegung:
Mit den Pfeiltasten. Mit der Shift- (GROSS-) + Pfeil-Taste schaffst du in jede Richtung einen Leerraum, oder sammelst einen Diamanten, ohne dich zu bewegen.
Du kannst jederzeit ESC oder "Restart" drücken, das Spiel beginnt dann erneut.
Außerdem kannst du dich durch die Level per "< Prev" / "Next >" Button klicken. Punkte gibt es aber nur für erfolgreich abgeschlossene Level.

 

zurück zur Spiele-Auswahl

 

programmiert von Dave Koelle

 

Anmerkungen des Autors: Wie spielt man Boulderdash? (Leider noch in Englisch!)
Titanium Wall An indestructable wall
Dirt You can dig through dirt, leaving empty spaces
Brick Wall This wall can be destroyed if, say, you blow up a firefly next to it
Magic Wall Just as destructable as the Brick Wall. If you drop a rock into the Magic Wall, it turns into a diamond. If you drop a diamond, it becomes a rock. There has to be an empty space under the Magic Wall, or else the falling rock or diamond will be swallowed by the wall and lost forever.
Firefly Moves clockwise. If you smash it with a rock or diamond, it explodes. Deadly to the touch.
Butterfly Moves counterclockwise. If you smash it with a rock or a diamond, it explodes into diamonds. Also deadly to the touch.
Amoeba Grows randomly. If you suffocate it so it has no place to grow, all of the amoeba will turn into diamonds. Amoeba is not deadly to the touch (so you can help suffocate an amoeba by standing next to it), but will kill fireflies or butterflies that touch it.
Closed Exit When you collect the required number of diamonds, this will turn into an Opened Exit.
Opened Exit Passage to the next level.
Visit the author's homepage to learn how to create your own levels for the game!